مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، در آیین تودیع و معارفه مدیر امور آب و فاضلاب منطقه قائمشهر گفت: میزان بهره مندی شهرهای مازندران از مزایای طرحهای فاضلاب نسبت به نرم کشوری بسیار پایین تر است.

مهندس ذبیح الله ذاکری، میانگین میزان استفاده از مزایای طرحهای فاضلاب در کشور را ۴۰ درصد دانست و افزود: این رقم در مازندران ۱۲ درصد است .

وی، با بیان اینکه بیشتر شهرهای مازندران ساحلی و در کنار دریا واقع شده اند، تصریح کرد: در این شهرها از نظر دفع بهداشتی فاضلاب با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، به تشریح طرح فاضلاب در شهرستان قائمشهر پرداخت و اظهار داشت: در شهر قائمشهر ۶ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب در کوچه های منشعب به خیابانهای کشاورزی، شاهد، بصیرت و پشت بیمارستان ولیعصر(عج) در اندازه های ۲۰۰و ۴۰۰ میلی متر با اجرای ستونهای بتنی و پلی اتیلن انجام شده است.

مهندس ذاکری ادامه داد: پیمانکار این پروژه در سه جبهه کاری مشغول فعالیت است که به منظور تسریع در عملیات اجرای این پروژه، در آینده نزدیک پیمانکاری دیگر نیز در بخش دیگری از این پروژه فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.

وی، با اشاره به خرید زمین تصفیه خانه این شهر به مساحت ۷۴ هزار مترمربع گفت: تا کنون برای اجرای این طرح ۴۵ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، از دریافت موافقت اخذ وام از بانک توسعه اسلامی به مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو معادل ۶۰۰ میلیارد تومان در راستای سرعت بخشیدن به پروژه های این شرکت خبر داد و افزود: به محض دریافت این وام، عملیات اجرایی پروژه های بخش آب و فاضلاب شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر تسریع می یابد.

مهندس ذاکری، بر مدیریت مصرف آب آشامیدنی تاکید و تصریح کرد: از مردم قدرشناس مازندران تقاضا می شود با ورود مسافر و افزایش دمای هوا در مصرف آب آشامیدنی، مدیریت نموده و با صرفه جویی شرایط را به گونه ای فراهم نمایند تا سایر شهروندان نیز در ایام تابستان از نعمت آب شرب برخوردار شوند.

همچنین در پایان این نشست، مهندس احمدعلی رمضانپور به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب منطقه قائمشهر معرفی و از زحمات مهندس محمد الیاسی قدردانی شد.

اشتراک این خبر در :