تفاهم نامه اي مشاركتي ميان استانداري مازندران،شركت پشتيباني ساخت و تهيه كالاي نفت تهران و شركت مهندسي تأمين آراد متان منعقد گرديد.
تفاهم نامه اي به منظور همكاري و تعامل سه جانبه در راستاي اهداف توسعه پايدار با محور ارتقاء فناوري و صادرات كالا و تجهيزات ساخت داخل، تهيه نقشه راه،استراتژي برنامه عملياتي در تأمين كالا و خدمات عرضه آن به بازارهاي خارجي و داخلي في ما بين استانداري مازندران، شركت پشتيباني ساخت و تهيه كالاي نفت تهران و شركت مهندسي تأمين آراد متان منعقد شد.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران در اين راستا گفت: مديريت برنامه ريزي و تسطيح منابع داخلي، مهندسي تأمين كالا و خدمات مهندسي نگهداري، تعميرات، بهينه سازي تأسيسات نفت و گاز و پتروشيمي، خدمات مديريت فناوري جهت بومي سازي و توسعه فناوري در صنايع داخلي از ديگر موضوعات اين تفاهم نامه بوده است.
دكتر علي احساني افزود:شركت كالاي نفت از تجارب، سوابق و تخصص هاي لازم در زمينه بررسي منابع، نوع و حجم نياز واحدهاي بهره برداري و شرايط تأمين كالا و تجهيزات صنايع نفت و گاز و پتروشيمي برخوردار مي باشد و از آنجايي كه لايسنس هاي صنايع نفت و گاز و پتروشيمي نيز در واحدهاي بهره برداري تا حدود بسيار بالايي مشابه يكديگر مي باشند موجب شده كه نيازهاي واحد هاي بهره برداري در خارج از كشور نيز با نيازهاي داخلي مشابه باشد.
وی  تصريح كرد: از سويي ديگر شركت متان با پتانسيل هاي موجود خود همچنين اجراي برنامه تأسيس شهرك فناوري تجهيزات نفت ، گاز و پتروشيمي در استان مازندران را به منظور تأمين بستر مناسب براي توسعه فناوري و پژوهش با همكاري استانداري مازندران در برنامه كاري خويش دارد.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران امضاي اين تفاهم نامه همكاري را گامي ارزنده در جهت توسعه صنعت استان ذكر و خاطر نشان كرد: به فضل پروردگار و به منظور بهره گيري از توان متخصصين،نخبگان و ظرفيت هاي داخلي در راستاي برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 1404 كه در آن تأكيد بر افزايش نرخ بهره وري گرديده است اقدام به امضاي اين تفاهم نامه كرده ايم.
وي همچنين گفت: اميد است با تجميع و هم افزايي توان داخلي و ايجاد پيوندهاي استراتژيك منطقه اي و بين المللي با محوريت انتقال و رشد دانش فناوري و طراحي و ساخت ،گامي بلند در جهت توسعه پايدار و خلق ارزش همراه با رشد نرخ GDP در مقابل بازار بزرگ منطقه و با افزايش درآمد هاي ارزي گامي مؤثر در جهت احقاق “اقتصاد مقاومتي” مبتني بر دانش و فناوري برداشته شود.
احساني اذعان كرد : كليه همكاريهاي ميان سه قطب اين تفاهم نامه در خصوص موضوعات مورد توافق پس از اخذ مجوزهاي لازم در چارچوب قرارداد هاي جداگانه تنظيم و لازم الاجرا شده و طرفين متعهد شدند كه تمام توان و امكانات خود را براي پيشبرد اهداف مشاركت بسيج نمايند.

 

اشتراک این خبر در :