فرماندار قائم شهر گفت: بخاطر مضرات جبران ناپذیری که قلیان ها دارند و سوق دهنده جوانان به سمت اعتیاد است باید بصورت هماهنگ و گروهی در برطرف کردن این معزل گام برداریم.

به گزارش کیاپرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، مهدی محمدی در جلسه شورای امنیت غذایی به جمع آوری قلیان ها اشاره کرد و تاکید کرد: کاری با خوب و بد قلیان نداریم  ولی توتونی که وارد بازار می شود بواسطه آلودگی با موادهای صنعتی و دخانیاتی، برای سلامتی بسیار مضر است و متاسفانه افراد را به سمت اعتیاد سوق می دهد.
وی خاطر نشان کرد: برای حل این موضوع باید یک عزم جدی در سراسر کشور ایجاد شود تا بتوانیم این مشکل را نه تنها در قائم شهر بلکه در کل کشور ریشه کن کنیم.
محمدی اظهار داشت: شهرهای استان مازندران بصورت موزاییکی بهم متصل هستند که همین امر باعث می شود با پاکسازی در شهرستانی جوانان به شهرهای همجوار مراجعه کنند در نتیجه جمع آوری باید در سطح استان انجام شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه جلسه در بحث راه اندازی کارخانه کمپوست عنوان کرد: مدیران و مسئولین اجرایی باید قدرت ریسک پذیری خود را بالا ببرند تا بتوانند با راه اندازی کارخانه هایی نظیر کمپوست که نیاز جوامع امروزی هست افرادی را مشغول به کار کنند.
این مسئول با بیان اینکه مدیران و مسئولین اجرایی باید قدرت ریسک پذیری خود را بالا ببرند گفت: متاسفانه قدرت ریسک پذیری در بعضی از مدیران بعد از انقلاب به صفر رسید و میز پرستی  در اولویت قرار گرفته که همین امر باعث می شود کارها به نتیجه دلخواه نرسد.
وی به مشکل زباله در شهرستان اشاره کرد و گفت: زباله در دنیا هم قابل هضم نیست و یا بهتر است بگوییم نداشتن اراده و مکانیزم دلایل حل نشدن این معضل در شهرستان است.
فرماندار قائم شهر ادامه داد: به تازگی با سرمایه گذاری وارد مذاکره شدیم و توافقات اولیه انجام شد و آماده ایم تیم شهرداری طی سفری از امکانات و کارخانه این سرمایه گذار بازدید داشته باشند.
محمدی با بیان اینکه چهارصد نفر با احداث کارخانه کمپوست مشغول به کار می شوند یادآور شد: این سرمایه گذار روزی هزار تن زباله می خواهد و موظف شد نیروگاه را نیز در کار خودش پیش بینی کند.
وی تاکید کرد: پیگیری ها همچنان ادامه دارد و از دستگاههای نظارتی و امنیتی خواستم همه جوانب را بررسی کنند تا به نتیجه مطلوب که همان حل معضل زباله شهرستان است برسیم.
فرماندار به محل دفن و دپوی زباله قائم شهر اشاره کرد و افزود: به دفعات از شهردار خواسته شد که این مکان  آهک پاشی و خاکپاشی شود که هزینه هنگفت هم نمی خواهد تا علاوه بر دفع حشرات و حیوانات از وظایف دستگاه نظارتی هم کاسته شود که متاسفانه انجام نشد.
این مسئول گفت: از شهردار خواستیم برنامه ریزی انجام دهد تا از کارخانه کمپوست واقع در آق قلا بازدیدی صورت گیرد تا با مقایسه با کارخانه کمپوست در خارج از کشور ذهن ها باز شود و اگر سوالی پیش آمد پرسیده شود و مرتفع گردد.

اشتراک این خبر در :