فرمانده انتظامی مازندران از کشف نزدیک به 50 کیلوگرم مواد مخدر تریاک و حشیش از چهار قاچاقچی در استان خبر داد.

به گزارش کیاپرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، مسعود جعفری‌نسب گفت: هر ساله مبالغ هنگفتی، صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود ولی همچنان شمار باندهای قاچاق مواد مخدر و تعداد معتادان افزایش می‌یابد.

وی  افزود: با فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر توانایی‌های افرادی که باید در خدمت سازندگی، اقتصاد و فرهنگ جامعه باشند به سمت نابودی کشانده می‌شود، به همین دلیل پی بردن به علل سوءمصرف داروهای روان‌گردان و موادمخدر به عنوان اولین قدم و مقابله جدی با سوداگران مرگ در پیشگیری از مواد مخدر مطرح می‌شود که حل این معضل اجتماعی نیازمند مبارزه‌ای مستمر و همه جانبه از ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و آموزشی است.

جعفری‌نسب خاطرنشان کرد: شخص معتاد با از دست دادن تمام جنبه‌های انسانی و گرفتار شدن در انحطاط روحی قادر به مراعات موازین عقلی و اخلاقی نبوده و از طرفی به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه زیاد اعتیادش به بزهکاری، دزدی، قاچاق مواد مخدر و دیگر اعمال ناشایست دست می‌زند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تاثیر منفی مواد مخدر بر خانواده‌ها بیان داشت: فرد معتاد قسمت زیادی از سرمایه خانواده را صرف اعتیاد می‌کند که خود این امر مشکلات غذایی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و اخلاقی زیادی را برای افراد خانواده به همراه دارد.

این مسئول معاشرت با دوستان معتاد، وجود عضو معتاد در خانواده، اختلافات و نابسامانی‌های خانوادگی، فقر، نداشتن سرگرمی و تفریحات سالم، بیماری‌های جسمانی، بیماری‌های روانی و بیکاری و انحرافات اجتماعی را از جمله علل اعتیاد به مواد مخدر برشمرد.

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری چهار عامل افیونی و کشف 49 کیلوگرم انواع مواد مخدر از این افراد خبر داد و افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بابلسر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موفق به شناسایی و دستگیری سه قاچاقچی مواد مخدر به نام‌های “مهدی–ع، نادر- م و احمد- الف” در این شهرستان شدند.

وی افزود: از متهمان 28 کیلوگرم حشیش به همراه 9 کیلوگرم تریاک کشف شده و دو دستگاه خودروی متهمان نیز توقیف شد.

جعفری‌نسب از کشف دو کیلو تریاک در شهرستان بابل خبر داد و افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی نام “میثم- الف” مبادرت به فروش مواد مخدر از نوع تریاک می‌کند اقدامات اطلاعاتی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی این فرد را دستگیر و در اقدامی عملیاتی با بازرسی از واحد صنفی‌اش دو کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی مازندران با هشدار به قاچاقچیان مواد مخدر و هنجارشکنان گفت: فرماندهی انتظامی تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که به هر طریقی بخواهند در نظم و امنیت عمومی استان خلل ایجاد کنند، در این استان احساس امنیت داشته باشند. /فارس

اشتراک این خبر در :