در سی و یکمین روز از فصل بهار کاهش ناگهانی و محسوس دما همراه با بارش تگرگ در کجور مردم این منطقه را غافلگیر کرد.

بارش تگرگ همراه با برودت هوا در حالی بخش‌هایی از کجور همچون روستاهای نیچکوه، کی‌کوه، کندلوس و چند روستای دیگر را فرا گرفت که کشاورزان این منطقه طی هفته‌های گذشته با فراهم کردن بستر مزارع و باغات، خود را برای کشت و زرع در سال جدید آماده کرده بودند اما بارش‌های تگرگ طی دو روز اخیر و همچنین شب گذشته سبب غافلگیری کشاورزان منطقه شد.

اما غافلگیری کشاورزان ناشی از بارش تگرگ و کاهش دما به همین جا ختم نمی‌شود بلکه آنچه کشاورزان مناطق روستایی تگرگ زده را نگران ساخته است احتمال بروز خسارات به باغات و مزارع در همین ابتدای فعالیت و تلاش آنها است.

بخشدار کجور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر گفت: بارش تگرگ با توجه به گذشت یک ماه از فصل بهار  غافلگیرکننده است و حتی می‌تواند برای کشاورزان منطقه نگران‌کننده باشد.

نادر موسوی‌زاده افزود: هنوز هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از تگرگ در مناطقی از کجور نشده است و امیدواریم کشاورزان منطقه کجور سالی پر محصول در پیش داشته باشند.

مدیر جهادکشاورزی کجور نیز به خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر بیان داشت: بارش‌های تگرگ را در برخی مناطق روستایی کجور شاهد بودیم ولی تاکنون گزارشاتی از خسارات احتمالی ناشی از این بارش نشده است.

حسین مسعودی افزود: اگر درختان میوه شکوفه داشته باشند و نیز درختان گردو هم جوانه زده باشند و شدت بارش تگرگ قابل توجه بوده باشد احتمال بروز خسارت دور از ذهن نیست.

اشتراک این خبر در :