دبیر علمی جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان،  از کمبود منابع نظری به عنوان مهمترین چالش حوزه مطبوعات کودک و نوجوان یاد کرد.

به گزارش کیاپرس به نقل از  کمیته اطلاع رسانی  جشنواره ملی مطبوعات، خبر گزاریها و رسانه های مجازی  کودک و نوجوان، جواد محقق با اشاره به کمبود منابع نظری به عنوان مهمترین چالش حوزه مطبوعات کودک و نوجوان اظهار کرد:به نظر می رسد که دانشکده های روزنامه نگاری و استادان این رشته باید به دنبال بازتعریفی از حوزه کودک و نوجوان در شاخه های مطبوعاتی باشند تا دست اندرکاران این حوزه با علم بیشتری به انتشار مطلب بپردازند.

نویسنده حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه شرط برگزاری هر جشنواره ای در استان ها صحت و سلامت داوری است تاکید کرد:داوری درست می تواند به ترغیب و تشویق پدیدآورندگان اثر کمک کند تا سطح کیفی آثار هم ارتقا یابد.

وی نپرداختن به همه حوزه های کودک و نوجوان در رشته روزنامه نگاری را از مهمترین آسیب های این حوزه برشمرد.

محقق افزود:تنوع ذائقه کودک و نوجوان امروزی و نیازهای مطبوعاتی متنوع، ما را بر آن می دارد که به لحاظ محتوا،قالب اثر، شکل و ارائه، با دقت بیشتر و تخصص مورد نیاز به انتشار آثار بپردازیم و باید نتایج بحث های کارشناسی در این زمینه را هم در نظر بگیریم و جشنواره می تواند فرصت جدیدی برای این موضوع باشد.

وی خاطرنشان کرد:شیوه دقیقی هم اکنون در مورد شناخت ذائقه کودک و نوجوان وجود ندارد و با آمدن رسانه های دیجیتال ذائقه مخاطب تحت تاثیر رسانه های جدید قرار گرفته است که کمبود مطالعه روزنامه نگاران هم به این قضیه دامن می زند.

وی ابراز امیدواری کرد:برپایی جشنواره می تواند به انتشار مداوم در فضای مطبوعاتی حوزه کودک ونوجوان کمک کند.

یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی کودک ونوجوان 1تا 4 اردیبهشت سال جاری به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار می شود.

اشتراک این خبر در :