مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه مدیر پارک علم و فناوری مازندران گفت: مسئولان مازندران نسبت به رفع نیازهای پارک علم و فناوری اقدام کنند و ساختار فیزیکی پارک علم‌ و فناوری در مازندران تعریف شود.

به گزارش کیاپرس، مصطفی کریمیان اقبال در سخنانی خواستار حمایت مسئولان استانی برای توسعه فعالیت پارک علم و فناوری در استان‌ها شد، افزود:فعالیت مراکز رشد در کشور از برنامه سوم توسعه در دستور کار قرار گرفت و تعداد مقالات علمی از این تاریخ به بعد در کشور اضافه شد.

وی با اشاره به وجود نیروهای تحصیلکرده متعدد در کشور تصریح کرد: بسیاری از کشورهای خارجی متوجه ثروت علمی کشور ما شدند.

کریمیان اقبال با اشاره به حمایت‌های انجام شده از فعالیت پارک علم و فناوری در استان اصفهان گفت: اقدامات انجام شده مسئولان این استان منجر به توسعه پارک علم و فناوری در این نقطه از کشور شد.

وی اضافه کرد: اگر نیروی انسانی تحصیلکرده درست به کارگیری شود در کشور ثروت محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اعلام اینکه در هیچ مقطعی از تاریخ کشور ما یافته‌های پژوهشی مثل حاضر تولید نشد، گفت: در حال حاضر تعداد مقالات علمی کشور ما افزایش جدی پیدا کرد.

کریمیان اقبال در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر 148 مرکز رشد در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: 33 پارک علم و فناوری زیر ساخت ‌آماده برای کار دارند و باید نیروی انسانی در این پارک‌ها در کنار هم قرار بگیرند تا محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

 

اشتراک این خبر در :