جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - 2014 April 25
  • كدخبر: 794 تاريخ : ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷ نسخه چاپي ارسال به دوستان

    حاجی‌بابایی: علم، اخلاق، ایمان، عمل و تفکر را عناصر مهم سند تحول در آموزش و پرورش است

    http://mazand.medu.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=571c8f4a-16a3-4110-b079-c5577487766fحمید رضا حاجی بابایی در جمع فرهنگیان شهرستان بابل اظهار داشت: بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش از سال ها پیش مطرح شده است ولی نتوانست به سر منزل مقصود برسد، ولی با تنظیم سند تحول بنیادین حرکت های مبهم، مشکوک و ناکار آمد در آموزش و پرورش رخت بربسته و حرکت هایی با استحکام و مطمئن در نظام تعلیم و تربیت تعریف شد.

     وی گفت: جملات و موضوعات سند تحول بنیادین به طور کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفت تا جایگاه معلم و دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت ارتقا بخشد.

    وی یادآور شد : ریشه فلسفه تعلیم و تربیت برگرفته ازآموزه های قرآنی ، سیره نبوی ، ائمه معصومین و تمام آراء صاحبنظران تعلیم و تربیت در اسلام است.

    وزیر آموزش و پرورش گفت : سند تحول بنیادین وظیفه آموزش و پرورش را در دوران تحصیلی دانش آموزان مشخص می کند و آن رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است.

     وی بیان داشت:  تثبیت جایگاه و منزلت معلم از مهترین مواردی است که در طرح تحول بنیادین به آن توجه شده است و بدیهی است بدون منزلت معلم دانش آموز نمی تواند تربیت شود و در همین راستا بحث ایجاد دانشگاه ویژه معلمان در وزارت آموزش و پرورش جدی گرفته شد .

    وزیر آموزش  و پرورش بیان داشت: به دنبال آموزش و پرورشی هستیم که  ارتقا جایگاه علمی و اجتماعی معلمان،استادان، پژوهشگران و فناوران را مورد توجه قرار دهد.

    حاجی بابایی با تاکید بر اینکه فعالیت های زیادی شده است تا جامعه را به این باور برسانیم که معلم یک کارمند نیست، اظهاردشت: معلم از قشر پژوهشگر و هیئت علمی در جامعه است.

    حاجی بابایی ادامه داد: در طرح سند تحول بنیادین کتاب های درسی تغییر می کند و موضوع کتاب های تدوین شده دارای محتوایی با  جایگاه علمی، دینی، تفکر، اخلاق و عمل است.

    ایمیل مدیر سایت:‌ kiasary@gmail.com.com شماره پیامک : ----------

  •