سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي مازندران  در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي نكا پيشنهاد داد كتابخانه مصلي نماز جمعه اين شهر با واگذاري به نهاد كتابخانه هاي عمومي به كتابخانه عمومي ويژه پژوهش هاي ديني تبديل شود.

عبدالحسين باقري در اين جلسه با تاكيد بر افزايش تعداد كتابخانه هاي عمومي در نكا، از مسئولين شهرستان خواست تا هر چه سريعتر با تهيه زميني مناسب در سطح شهر، ساخت كتابخانه مركزي را آغاز نمايند تا دستيابي به يك كتابخانه عمومي مناسب در مركز شهر براي مردم سهل و آسان باشد.

وي با انتقاد از زمين اختصاص يافته براي كتابخانه مركزي نكا، اين زمين را نامناسب ارزيابي كرد و خواستار تعويض زمين شد.

سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي مازندران در ادامه با اشاره به پروژه نيمه تمام كتابخانه عمومي روستاي زرندين، موافقت خود را با كمك 10 ميليون توماني به اين پروژه اعلام داشت.

باقری  ابراز اميدواري كرد: اين كتابخانه كه در دو طبقه با 220 متر زيربنا در زمين اهدايي به ارزش 70 ميليون تومان ساخته خواهد شد، پاسخ مناسبي به تقاضاهاي مكرر مردم روستاي زرندين باشد.

در اين جلسه همچنين جلاليان بخشدار مركزي نكا با بيان اينكه تقاضاهاي مردمي براي ساخت كتابخانه عمومي در بخش ها و روستاهاي نكا افزايش يافته است، اظهار داشت: هم اكنون 12 قطعه زمين در 12 روستا براي ساخت كتابخانه عمومي اهدا شده است كه به دليل كمبود اعتبارات، عمليات احداث آن ها ممكن نيست.

اشتراک این خبر در :