رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در جمع مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت استان گفت: به شدت مخالف تعطیلی کارخانجات به خاطر معارضان محلی و تصمیمات مدیران شهرستانی هستیم.

به گزارش کیاپرس  به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران، محمد محمدپور عمران  بیان داشت: جمع بیمه و مالیات، تورم، نرخ سود بالای بانکی، جرائم تاخیر، گاز، جرایم بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و غیره صنایع و معادن را درگیر مشکلات پیچیده کرد.

وی افزود: از صنعت نحیف شده نباید بابت گازرسانی به مناطق مختلف حتی منطقه محروم کمک گرفت پس نباید به این پیکر نیمه جان بیشتر از این فشار وارد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  ابراز داشت: لازم است هیئت منصفه‌ای موضوع تعطیلی واحدهای تولیدی را بررسی و تصمیم‌گیری کند که با مدیرکل دادگستری استان در این باره توافقاتی به عمل آمد و ما نیز پیگیر هستیم.

محمدپور گفت: توصیه ما به واحدهای انرژی‌بر این است که راندمان مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن را به کمک شرکت‌های مشاوره‌ای بهینه‌سازی مصرف انرژی جدی بگیرند.

وی تغییر تکنولوژی را در صورت ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و پیشنهاد کرد: به واسطه مراکز تحقیقاتی این کار صورت گیرد.

این مسئول اذعان داشت: اگر صنعتی حتی با به‌کارگیری همه راه‌های ممکن به صرفه نباشد به طور معمول و مرسوم رو به تعطیلی خواهد رفت که البته برای واحدهای آجر ماشینی دور از ذهن است و کاربری آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نوآوری، رمز بقا است، خواستار تولید محصول‌ها و ابتکار جدید در این صنعت شد.

محمدپور یادآور شد: تلاش کنیم بخشی از خواسته‌های صنایع آجر در لایحه حمایت از تولید گنجانده شود و همچنین گفتمان تخصصی با بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: موضوع کارت اعتباری هزینه انرژی، پایین بودن ارزش حرارتی گاز، معافیت مالیاتی فخاران در دنیا و معارضین محلی را پیگیری می‌کنیم.

وی از انجمن صنایع کانی غیرفلزی مازندران درخواست کرد تا مذاکرات و مستندات لازم را در اختیار سازمان متبوع قرار داده و آخرین وضعیت واحدهای کانی غیرفلزی را نیز به سازمان انتقال دهند.

رئیس انجمن صنایع کانی غیرفلزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به مبحث هدفمندسازی یارانه‌ها و آسیب‌پذیر بودن واحدهای آجر ماشینی گفت: به این واحدها ضربه‌های سنگین وارد شده و رکود حاکم بر بخش ساختمان و کاهش شدید بودجه‌های عمرانی و عدم تحقق آن در چندین سال متوالی نیز مزید بر علت شد.

حسن رضا دسترنج بیان داشت: این مسائل وضعیت کارخانجات آجر کشور را بحرانی کرده است.

اشتراک این خبر در :