مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تخصیص 24 میلیارد و 540 میلیون ریال اعتبار دولتی برای مساجد شهرستان‌های استان مازندران خبر داد و بیان کرد: این مقدار اعتبار در بین بیش از دو هزار مسجد استان در حال توزیع است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده  اظهار داشت: کمک به مساجد یکی از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان است که با برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد نیازمند توجه بیشتر مسئولان بخش برنامه‌ریزی و اعتبار هستند، افزود: اعتباراتی که به مساجد تخصیص داده می‌شود تنها بخش کوچکی از کمک‌های دولتی برای مساجد به عنوان پایگاه‌های اعتقادی و دینی است که باید در این راستا کمک‌های مردمی و خیران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده با تاکید بر این‌ که مسئله تبلیغات دینی در همه زمینه‌ها نباید دوره‌ای باشد، بیان داشت: کمک به اماکن مذهبی و مساجد باید در تمام زمان‌ها استمرار داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود نسبت به نهادینه کردن فرهنگ وقف، کمک به مساجد و بقاع متبرکه تلاش و همکاری همه‌جانبه در بین آحاد جامعه داشته باشند.

وی کمک خیران به مساجد و بقاع متبرکه را در پیشرفت امور عمرانی و فرهنگی مؤثر دانست و افزود: استفاده از توان کمک‌های خیران در زمینه کمک به مساجد و بقاع متبرکه از مسائل مهمی است که باید با فرهنگ‌سازی مناسب، خیران را بیش از گذشته در این زمینه سوق دهیم.

علیزاده  یادآور شد: سال گذشته بین دو هزار و 30 مسجد استان مازندران، 24 میلیارد و 346 میلیون ریال اعتبار توزیع شده است.

اشتراک این خبر در :