با اعلام کمیته فنی، بیژن مقانلو به عنوان بهترین مربی رقابت های آزاد کره معرفی و فرزان عاشورزاده که مدال طلای وزن 58- کیلوگرم تکواندو را بدست آورده بود، به عنوان بازیکن فنی انتخاب شد.

 

به گزارش کیاپرس به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مسابقات آزاد کره جنوبی با حضور 1770 ورزشکار در رده سنی بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان به میزبانی شهر “گیونکجو” برگزار شد که تیم ایران با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و یک برنز در 2 رده سنی نوجوانان و بزرگسالان به کار خود پایان داد.

 

فرزان عاشورزاده، دانش آموز مازندرانی اهل شهرستان عباس آباد تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم بزرگسالان کشورمان که توانست در این رقابتها به مدال طلا دست پیدا کند، عنوان فنی ترین بازیکن این دوره از مسابقات را نیز از آن خود کرد.

 

وی در گفت و گو با سایت فدراسیون تکواندو، در خصوص سطح مسابقات آزاد کره اظهار داشت: مبارزات سطح بسیار خوبی داشت و وزن من یکی از شلوغترین اوزان این رقابتها بود، 5 مبارزه انجام دادم تا توانستم به مدال طلا برسم.

 

عاشورزاده که تا رسیدن به مرحله فینال تمام رقیبانش را با اختلاف 12 امتیاز شکست داد، تصریح کرد: روسیه، ویتنام، تایلند و کره جنوبی تکواندوکارانی بودند که تا رسیدن به مرحله فینال این مسابقات با آن ها مبارزه کردم و توانستم با اختلاف امتیاز آن ها را شکست دهم. در فینال این رقابتها نیز به مصاف ابوالفضل یعقوبی رفتم، در این دیدار ما شناخت خوبی از هم داشتیم و مبارزه بسیار پایاپای پیش رفت که در نهایت 8 بر 7 به برتری رسیدم و توانستم مدال طلا را کسب کنم.

 

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2014 با اشاره به سطح بالای فنی این رقابتها افزود: نمی دانم چرا هر وقت تیم ملی در مسابقه ای نتیجه می گیرد، می گویند سطح فنی مسابقات کم بوده است! در این رقابتها نفراتی مثل استیون لوپز، آرون کوک، لوتالو محمد و خیلی از نفرات نام دار تکواندو جهان حضور داشتند و حتی از دور رقابتها کنار رفتند اما 4 تکواندوکار ایران به فینال رسید و امتیازات خوبی را برای افزایش رنکینگ المپیکی مان کسب کردیم.

 

وی اینطور ادامه داد: تمام مدال هایی را که تا به امروز بدست آورده ام، فراموش کردم. چراکه هدف های بزرگتری دارم و به این عناوین دلخوش نکرده ام. تمام تمرکزم اول انتخاب شدن برای حضور در بازیهای آسیایی است و بعد از آن نیز به دنبال خوش رنگترین مدال در گرندپریکس قزاقستان و بازیهای آسیایی اینچئون هستم.

 

در این مسابقات و با اعلام کمیته فنی، بیژن مقانلو به عنوان بهترین مربی رقابت های آزاد کره معرفی و فرزان عاشورزاده که مدال طلای وزن 58- کیلوگرم را بدست آورده بود، به عنوان بازیکن فنی انتخاب شد.

اشتراک این خبر در :