رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات بیش از 36 هزار و810 تن انواع محصولات کشاورزی از استان مازندران به خارج از کشور در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

مهندس دلاور حیدر پور طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: در راستای صادرات محصولات غیر نفتی به خارج از کشور، در سه ماهه اول سالجاری بیش از 36 هزار و 810 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر 51 میلیون و 541 هزار دلار از گمرکات استان مازندران به خارج از کشور صادر گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی هشت و نیم درصد و از لحاظ ارزشی سه درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه این محصولات کشاورزی شامل کیوی، سیب درختی، گل و گیاه و فرآورده های لبنی بوده است، عراق، ترکمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، ازبکستان و تاجیکستان را از کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران در مدت زمان فوق اعلام داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان تنوع و کیفیت بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادر کنندگان محصولات کشاورزی، افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی، بالا بودن کیفیت محصولات کشاورزی، ثبات ارزش ارز، حضور در نمایشگاه های کشورهای هدف جهت معرفی توانمندی های صادراتی و … را از دلایل مهم رشد صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران به خارج از کشور در سه ماهه نخست سالجاری برشمرد.

اشتراک این خبر در :