مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی محدودیت زمانی ندارد، گفت: افراد با مراجعه به سامانه الکترونیکی www.sabtemelk.ir و درگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

به گزارش کیاپرس  ولی عبدی کمیشانی ضمن بیان خبر بالا، افزود: با توجه به اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی مردم باید هنگام ثبت‌نام در سامانه‌های پذیرش الکترونیکی برای دریافت سند مالکیت رسمی، با دقت شرایط ثبت‌نام را مطالعه کرده تا ملک مورد نظر شرایط دریافت سند مالکیت رسمی را دارا باشد.

وی افزود: مشاهده می‌شود افراد با تحمل هزینه‌های زیادی برای نقشه‌برداری و ثبت‌نام، در سامانه ثبت‌نام می‌کنند ولی با توجه به نداشتن شرایط ملک مورد نظرشان برای دریافت سند، در هیئت حل اختلاف رأی منفی صادر می‌شود و هزینه‌های انجام شده غیرقابل برگشت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران شرایط حد نصاب اراضی مزروعی را حداقل چهار هکتار و باغات را حداقل 5/2 هکتار برشمرد.

به گفته عبدی کمیشانی، املاک بافت شهری و روستایی با کاربری غیر مزروعی و باغ برای دریافت سند مالکیت باید دارای ساختمان باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: مازندران از حیث درخواست برای ثبت‌نام قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی با بیش از 106 هزار ثبت‌نام مقام دوم را در کشور دارد.

 

اشتراک این خبر در :