نخستین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه های مازندران در سال جدید با حضور معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مدیرکل اجتماعی و خانواده استانداری مازندران در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور حدود 30 مدیرمسئول، سرپرست و پیشکسوت عرصه رسانه برگزار شد.

به گزارش کیاپرس، به نقل از روابط عمومی ارشاد مازندران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه مسوولان استان باید آستانه تحملشان را در برابر نقد سازنده رسانه ها افزایش دهند، گفت: مطبوعات آیینه تمام نمای عملکرد مسوولان هستند و نقد آنها در رسانه ها هم معمولا از روی دلسوزی است.

علیرضا یونسی، انتقادات رسانه ها را راهنمایی مفید برای عملکرد مدیران معرفی  و تاکید کرد : به همین دلیل تقویت مطبوعات، تقویت مردم، کشور و نظام است.

وی، توجه به مشکلات اصحاب رسانه و حل آنها را وظیفه مسوولان ذیربط دانست و گفت : خواسته اصحاب رسانه بجا و سخنان آنان از سر صدق است و همه مسوولان باید در رفع مشکلاتی که از سوی رسانه های مطرح می شود ، بکوشند.
معاون استانداری مازندران، بر ضرورت برگزاری نشست های هم اندیشی از سوی مسوولان با اصحاب رسانه تاکید کرد و پیشنهاد داد : سه نماینده از مطبوعات و صاحبان رسانه هر ماه باید با استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه داشته باشد.
یونسی گفت : نتایج این نشست ها نیز باید پیگیری و در صورت ناکارآمدی تصمیمات دیگری برای رفع مشکلات و نقایص موجود اتخاذ شود.
وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ˈ اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ، افزود : حوزه فرهنگ از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و مطبوعات در این حوزه جایگاه والایی دارد و باید در ایجاد تسهیلات بیشتر برای انجام وظایف رسانه ها کوشا بود.
معاون استاندار مازندران به مشکلات رسانه ها و اصحاب رسانه از جمله کمبود سهمیه کاغذ و مسکن اشاره کرد و گفت : با نشست ها و جلسات پی در پی با صنایع چوب و کاغذ، سازمان مسکن شهرسازی و بانک های عامل برای رفع این نقایص تلاش خواهیم کرد.
وی بر ضرورت اعطای وام به خبرنگاران و زیر پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه ای آنان تاکید کرد و افزود : برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدام قانونی رویگردان نیستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز از فعالیت 114 عنوان نشریه در استان خبر داد و گفت : مطبوعات بویژه در مازندران همواره با نظام اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب همسویی داشته اند.
حجت الاسلام  عباسعلی ابراهیمی مازندران را به لحاظ فعالیت های رسانه ای از استان های برتر کشور ارزیابی کرد و افزود : به رغم این برتری، مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن ها کوشید.
وی به حضور نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان در رسانه ها و مطبوعات مازندران اشاره کرد و ادامه داد : این حوزه همواره در صدر و خط مقدم فرهنگ قرار داشته است.
ابراهیمی به جایگاه ایران اسلامی به عنوان ام القراء جهان اسلام اشاره کرد و گفت : معرفی و شناساندن این کشور اسلامی در چنین ساحت مقدس بدون حضور مطبوعات و رسانه ها امکان پذیر نبود.

اشتراک این خبر در :