کیاپرس :

عباسی

مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: از 68 نفر فوتی‌های ناشی از قرص برنج در  سال گذشته ، 43 نفر متاهل و مابقی مجرد بوده‌اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، علی عباسی اظهار کرد: در سال 92 تعداد 68 نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 7 درصدی داشت.

ایشان یادآور شد: بر اساس آمار این اداره کل از مجموع 68 نفری که ‌ جان خود را از دست دادند، 40 نفر مرد و ما‌بقی زن هستند.

وی اظهار کرد: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری با 19نفر، بابل با 10 و آمل با 9  نفر ثبت شده است‌.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه  در همه ماههای سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت افزود :  سنین 21 الی 30 سال با تعداد 26 نفر و 31 الی 40 سال با 16 نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

عباسی خاطرنشان کرد: اردیبهشت با 9 مورد و شهریور و مهر ماه هر کدام با 7 نفر  بیشترین ماه‌هایی بود که در آن خودکشی با قرص برنج اتفاق افتاد.

‌این مقام اجرایی استان خاطر نشان کرد: اعمال محدودیت‌های جدی تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

 

اشتراک این خبر در :