ساری-اعظم کردان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در جمع خبرنگاران گفت: 26 بانونی نمونه مازندرانی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، معنوی، کارآفرین و… در روز یک شنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) تجلیل می شوند.

به گزارش کیاپرس، مریم جمشیدی، به تشریح فعالیتهای برنامه ریزی شده در هفته زن پرداخت و گفت: در برنامه ریزیهای صورت گرفته سعی کردیم زنان تمامی مناطق مازندران در آن دخیل باشند.

وی، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان و تجلیل از مادران نمونه شهدا و جانبازان ، برگزاری همایش نقش زن در تحکیم بنیان خانواده به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و دیدار با بانوان معلول موفق را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، از افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی فیلم زن در روز سه شنبه، دوم اردیبهشت خبر داد و گفت: هدف این جشنواره تولید فیلمهایی در حوزه زنان و خانواده است  و امیدواریم این جشنواره به صورت دایمی در استان شکل گیرد.

جمشیدی، با بیان اینکه زنان مازندران، زنانی اصیل و نجیب هستند، ادامه داد: به همین منظور  برگزاری همایش فاطمه اسوه و نگین آفرینش ویژه دختران  و تجلیل از زنان پیشکسوت سالمند در هفته زن پیش بینی شد.

وی، توجه به سلامت زنان را یکی از دستورات مهم جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری دانست و تصریح کرد: هر اتفاق ناگواری برای یک زن به عنوان همسرو مادر رخ دهد لطمات جبران ناپذیری به خانواده وارد می آید.

جمشیدی، با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق توسعه زنان در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت: امیدواریم با ایجاد این صندوق از توانمندیها و ظرفیتهای زنان روستایی برای اشتغالزایی استفاده نماییم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، اجرای طرح جشنواره زوجهای خوشبخت به صورت پایلوت در مازندران به منظور تحکیم و تقویت بنیادنهای خانواده و کاهش طلاق  وافزایش مهارتهای زندگی زوجین را یکی از طرحهای پیشنهادی این اداره کل به سازمان امور زنان ریاست جمهوری عنوان کرد.

جمشیدی، ادامه داد: جشنواره ملی فیلم زن نیز نخسین بار از سوی مازندران به این سازمان پیشنهاد شد.

وی، افتتاح نمایشگاه کارآفرینی، تقدیر از زنان موفق و کارآفرین، تست رایگان فشار و قند خون در تمامی مصلی های استان، بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان،  برگزاری کارگاه عفاف و حجاب، تورصنعتی ویژه بانوان فعال در عرصه رسانه، همایش نقش متقابل حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) درنهاد خانواده را ازدیگر برنامه های هفته زن برشمرد.

اشتراک این خبر در :