رئیس انجمن مدیریت سبز ایران گفت: یکصد کیلومتر از شمال کشور از آلوده‌ترین نقاط دنیا است و روزانه بیش از دو هزار و 500 تن زباله در مازندران تولید می‌شود.

به گزارش کیاپرس به نقل از فارس، مجید سرایداریان صبح امروز در کارگاه آموزشی با عنوان مدیریت سبز با هدف مصرف بهینه انرژی که با حضور کارشناسان کشوری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: ایرانیان در حفظ محیط زیست سابقه بسیار طولانی دارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای غربی در حال حاضر برای پاک نگهداشتن محیط زیست از روش‌های به کار گرفته شده، سابق کشورمان بهره‌گیری می‌کنند.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با اشاره به تاکید اسلام بر حفظ محیط زیست خاطرنشان کرد: احترام به محیط زیست یک دغدغه شرعی نیز محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مردم حفظ محیط زیست را تنها وظیفه دولت می‌دانند، گفت: برای حفظ محیط‌ زیست باید همه مردم دغدغه داشته باشند و هر فردی برای حفظ محیط‌ زیست برای خودش سهمی قائل شود.

سرایداریان ادامه داد: تخریب محیط زیست نشانه عملکرد تک تک افراد جامعه است.

این مسئول با اشاره انباشت زباله در برخی مناطق جنگلی شمال کشور بیان داشت: 100 کیلومتر از شمال کشور از آلوده‌ترین نقاط دنیا است و روزانه بیش از دو هزار و 500 تن زباله در مازندران تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز به گفته مسئولان محلی استان روزانه بیش از پنج هزار تن زباله در مازندران تولید شد که این اقدام نتیجه عملکرد مردم و مسافران نوروزی است.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران به ساخت و سازهای نامناسب در شمال کشور نیز اشاره کرد و گفت: مجوز ساخت و ساز در مناطق شمال کشور روز به روز در حال افزایش است.

این مسئول به بررسی‌های انجام شده در کشور درباره نقش مردم و دولت در حفظ محیط‌ زیست اشاره کرد و بیان داشت: 77 درصد مردم مسئولیت حفظ و یا تخریب محیط‌ زیست را وظیفه دولت می‌دانند.

سرایداریان افزود: 44 درصد مردم عادی برای مسائل زیست محیط دغدغه دارند و خودشان را بدهکار محیط زیست می‌دانند.

وی بیان داشت: 60 درصد مردم حاضر هستند که اتومبیل کم‌مصرف در اختیار داشته باشند و تنها 16 درصد مردم حاضر هستند که از راحتی خودشان برای حفظ محیط زیست چشم‌پوشی کنند.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران اظهار داشت: 92 درصد مردم کشور خواهان این هستند که تولیدکنندگان، اتومبیل کم مصرف تولید کنند.

وی یادآور شد: 38 درصد مردم از افزایش قیمت بنزین حمایت می‌کنند و بقیه افراد به دلیل اینکه شغل و راحتی آنها دچار مشکل می‌شود، مخالف این امر هستند.

این مسئول با انتقاد از افزایش بی‌رویه مصرف نایلون در کشور گفت: سالانه بیش از 18 میلیارد نایلون در چرخه محیط زیست قرار می‌گیرد.

سرایداریان در پایان خاطرنشان کرد: ایران در منطقه زرد بیابانی قرار دارد و باید برای حفظ محیط زیست دغدغه جدی داشته باشیم.

اشتراک این خبر در :