وزارت دارایی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، به بهانه حقوق بشر تحریم‌ها علیه چندین مقام کنونی و سابق ایران را تمدید کرده و اطلاعات مربوط به تحریم‌های علیه آن‌ها را به روز رسانی کرده است.

فارس نوشت: وزارت دارایی انگلیس به بهانه نقض حقوق بشر و با انتشار بیانیه‌ای لیست تحریم‌های ضدایرانی خود را به روزرسانی کرد. در این فهرست نام 15 مقام کنونی و سابق ایران به چشم می‌خورد که اطلاعات مربوط به آن‌ها به روزرسانی شده است.

«حسن فیروزآبادی» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، «حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات دولت سابق، «قربانعلی دری نجف آبادی» و «سعید مرتضوی» از جمله افرادی هستند که نامشان در این لیست وجود دارد.

وزارت دارایی انگلیس در این بیانیه خواستار بلوکه شدن دارایی‌های این افراد در انگلیس شده و نهادهای مالی این کشور را از هرگونه مراوده با آن‌ها منع کرده است.

انگلیس تاکنون جمعا نام 86 ایرانی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. افرادی که در لیست تازه‌منتشر شده، آمده، پیش از این هم در فهرست تحریم‌های انگلیس بوده‌اند، اما در لیست امروز اطلاعات این افراد به روز شده است.

«محمود عباس‌زاده مشکینی»، سید «مرتضی بختیاری»، «حمیدرضا عمادی»، «محمد حسینی»، «محمد صالح جوکار»، «عزیزالله رجب‌زاده»، «محمود سالارکیا» و «حجت‌الله سوری» دیگر افرادی هستند که اطلاعات آن‌ها در این لیست به روزرسانی شده است.

اشتراک این خبر در :